Våra träningsformer

Vi erbjuder följande träningsformer

Styrketräning

Alla anläggningar är utrustade med såväl maskiner som fria vikter i form av hantlar och kettlebells. Observera att vi har valt bort de tyngsta fria vikterna. Behöver du en fri genomgång av maskinerna? Alla anläggningar har öppet hus en gång i veckan. Då har vi personal på plats som gärna hjälper dig!

Kondition

Vi har ett stort utbud av konditionsmaskiner såsom löpband och crosstrainers, med TV-apparater integrerade i maskiner. På så sätt kan du titta på TV, spela spel eller musik från din smartphone via maskinen. Allt för att göra din träning så rolig som möjligt!

Gruppträning

Kliv in i salen, släpp alla måsten, glöm alla tankar om vad du ska laga till middag. Var bara här och nu. Låt våra inspirerande instruktörer guida dig genom roliga och effektiva pass. Klicka här för att se våra pass! För att se vilka gym som erbjuder gruppträning, besök Våra gym.

Våra träningsavtal

Vi erbjuder följande träningsavtal

Avtal: Samtliga gym

Du kan träna på alla Puls & Tränings gym i Sverige, kl 05-23 – alla dagar året runt!
12 månaders bindningstid.

Avtal: Träning

Du kan träna på det lokala Puls & Tränings gym du väljer, kl 05-23 – alla dagar året runt! 12 månaders bindningstid.

Avtal: Dagkort

Du kan träna på det lokala Puls & Tränings gym du väljer, kl 08-16 – alla dagar året runt! 12 månaders bindningstid.
Detta avtal erbjuds endast på vissa utav våra gym.

Avtal: Seniorkort

För dig som är 65 år eller äldre. Gäller på det lokala Puls & Träningsgym som du väljer, kl 05-15 – alla dagar året runt! 12 månaders bindningstid. Du har möjlighet att frysa ditt kort (i minst en månad och max 12 månader) utan intyg. Detta avtal erbjuds endast på vissa av våra gym.

Avtal: Prova På

Du kan träna på det lokala Puls & Tränings gym du väljer, kl 05-23 – alla dagar året runt! 3 månaders bindningstid.

 

Avtal: Tillsammans

Medlemskap för barn och ungdomar i åldrarna 14-17 år, som vill träna tillsammans med sin förälder (eller annan vårdnadshavare). Gäller på det lokala Puls & Tränings gym du väljer, kl 05-23 – alla dagar året runt. 12 månaders bindningstid.
Läs mer här.

Puls & Träning följer lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (2005:59) med 14 dagars ångerrätt när du handlar på internet inom Sverige.
När du har godkänt alla uppgifter och våra medlemsvillkor kommer vi att skicka en bekräftelse till den angivna e-post adressen inom en arbetsdag.

Varför ska jag konditionsträna?

Att ha ett starkt hjärta är bra för långvarig hälsa och livskvalitet. Och för att stärka hjärtat behöver du utmana det.

Hemligheten är att utmana den lite mer än vad du gör i din vanliga vardag. Att få pulsen att öka antal slag per minut så att hjärtmuskeln får arbeta lite hårdare för att pumpa runt syrerikt blod i kroppen.

Kom ihåg att alltid utgå från var du står idag och vilket ditt mål är. För någon kanske det handlar om att öka antalet träningstillfällen per vecka, en annan vill kanske krympa tiden per kilometer i löpspåret medan en tredje bara behöver ta en promenad som ger lätt andfåddhet och värme på ryggen.

Och om du hör till gruppen som inte lägger tid alls på konditionsträning i dag ökar din träningsdos även om du bara smyger i gång med en gång per vecka!

Har du fått mersmak? Vill du veta mer om hur just du kan få bättre kondition? Kontakta våra personliga tränare så hjälper de dig att både fylla på kunskap och ge dig ett starkare hjärta!

Varför ska jag styrketräna?

Oavsett om du ska bära hem matkassar eller drömmer om ett sexpack på magen, är styrketräning bra.

När du belastar dina muskler med vikter blir de starkare och beroende på hur ofta och hur du tränar (och vilka förutsättningar du har), kan de till och med bli synbart större!

Starka muskler är bra både för att skona dina leder men även för att ge dig ett starkt skelett. Du kan bli stark i vardagen med alla sysslor som erbjuds, du kan bli stark genom att använda din egen kropp som vikt och du kan bli stark på gymmet genom att träna i maskiner eller med fria vikter.

Fördelen med styrkemaskiner är att de en fast rörelser som är enkla att utföra rätt. Vill du utmana dig lite mer kan du använda våra fria vikter och då får du även bra balansträning. Att ha en god balans ska inte underskattas. Lägg till starka muskler och du står stadigt med båda fötterna även om det blåser runt omkring dig.

Om du vill ha ett styrkeprogram som är anpassat utifrån dina förutsättningar och dina mål är du välkommen att ta kontakt med våra personliga tränare!