Våra träningsformer

Vilken typ är du?

Styrketräning

Våra gym är utrustade med maskiner, fria vikter som hantlar och kettlebells samt en mängd andra redskap. Välkommen på öppet hus för en genomgång av maskinerna eller om du bara vill snacka träning med oss!

Kondition

Våra gym har ett brett utbud av maskiner för konditionsträning. Alla löpband, spinningcyklar och crosstrainers har skärmar så att du kan hålla koll på ditt resultat eller senaste dokusåpan.

Gruppträning

Kliv in i salen, släpp alla måsten och låt våra inspirerande instruktörer leda dig genom ett roligt och effektivt pass. Här kan du se vilka gym och pass du har att välja på.

Våra träningsavtal

Vi har något som passar alla!

Alla gym

För dig som vill ha tillgång till alla våra gym i Sverige. 12 månaders bindningstid.

Ett gym

Välj ditt favoritgym. 12 månaders bindningstid.

Flex

För dig som vill ha ett flexibelt avtal med tillgång till ett gym. Löpande avtal.

Ungdom

För dig som är 14–17 år och vill träna tillsammans med målsman. Gäller på ett gym med 12 månaders bindningstid.

Senior

För dig som är pensionär och vill träna dagtid kl 05-15 alla dagar. Gäller på ett gym med 12 månaders bindningstid och du har möjlighet att frysa kortet utan intyg.

 

Student

För dig som fyllt 18 år och är student. Gäller på ett gym med 6 månaders bindningstid.

Varför ska jag konditionsträna?

Att ha ett starkt hjärta är bra för långvarig hälsa och livskvalitet. Och för att stärka hjärtat behöver du utmana det.

Hemligheten är att utmana den lite mer än vad du gör i din vanliga vardag. Att få pulsen att öka antal slag per minut så att hjärtmuskeln får arbeta lite hårdare för att pumpa runt syrerikt blod i kroppen.

Kom ihåg att alltid utgå från var du står idag och vilket ditt mål är. För någon kanske det handlar om att öka antalet träningstillfällen per vecka, en annan vill kanske krympa tiden per kilometer i löpspåret medan en tredje bara behöver ta en promenad som ger lätt andfåddhet och värme på ryggen.

Och om du hör till gruppen som inte lägger tid alls på konditionsträning i dag ökar din träningsdos även om du bara smyger i gång med en gång per vecka!

Har du fått mersmak? Vill du veta mer om hur just du kan få bättre kondition? Kontakta våra personliga tränare så hjälper de dig att både fylla på kunskap och ge dig ett starkare hjärta!

Varför ska jag styrketräna?

Oavsett om du ska bära hem matkassar eller drömmer om ett sexpack på magen, är styrketräning bra.

När du belastar dina muskler med vikter blir de starkare och beroende på hur ofta och hur du tränar (och vilka förutsättningar du har), kan de till och med bli synbart större!

Starka muskler är bra både för att skona dina leder men även för att ge dig ett starkt skelett. Du kan bli stark i vardagen med alla sysslor som erbjuds, du kan bli stark genom att använda din egen kropp som vikt och du kan bli stark på gymmet genom att träna i maskiner eller med fria vikter.

Fördelen med styrkemaskiner är att de en fast rörelser som är enkla att utföra rätt. Vill du utmana dig lite mer kan du använda våra fria vikter och då får du även bra balansträning. Att ha en god balans ska inte underskattas. Lägg till starka muskler och du står stadigt med båda fötterna även om det blåser runt omkring dig.

Om du vill ha ett styrkeprogram som är anpassat utifrån dina förutsättningar och dina mål är du välkommen att ta kontakt med våra personliga tränare!