Nyheter

Träna hemma med Puls & Träning

I dessa virustider kanske du väljer att stanna hemma och träna istället.

Vi har tagit fram några grymma träningsprogram  till dig som du kan använda. Klicka på QR-koden längst ner i respektive program kan du se en film på alla övningar.

Istället för hantlar eller gummiband går det bra att fylla PET-flaskor med vatten och ha dem som vikt.
I rörlighetsprogrammet kan du använda ett kvastskaft, men det går också bra att utföra övningarna utan redskap.

Klicka på länkarna nedan:

Styrkeprogram

Rörlighetsprogram

Les Mills at home workouts

Les Mills on demand (endast för våra medlemmar)

Vill du ha tips på hur du tränar utomhus kan du tex. varva din konditionsträning på dessa tre sätt; 

Förslag 1
• Uppvärmning: 10 minuter
• Pyramidlöpning: 30 sek -1 min – 1 ½ min – 2 min – 1 ½ min – 1 min – 30 sek. Vila en minut mellan varje pass genom att gå eller jogga

Förslag 2
• Uppvärmning 10 minuter
• Tabata-upplägg: Åtta set av intervaller där du arbetar maximalt i 20 sekunder, och vilar i 10 sekunder.

Förslag 3
• Uppvärmning: 10 minuter
• Intervall-löpning: 8 intervaller med 1 minuts löpning, spring i ett högt tempo. Vila en minut mellan varje pass genom att gå eller jogga. Avsluta med att gå/jogga i fyra minuter

Kom ihåg att avsluta varje pass med att stretcha!

Vill du komplettera ditt konditionsprogram med styrkeövningar kan du efter ditt löp- pass välja att göra styrkeövningarna för överkroppen eller bålen i något av de två övriga träningsprogrammen.

Folkhälsomyndighetens råd: Träna gärna men gör det säkert